Tuesday, February 8, 2011

Rol Yapmıyorum, Köylüyüm Zaten

Günümüzde 'aşağılama' ifadesi olarak kullanılan 'köylü' kelimesini adeta bir madalya gibi taşıyanlar yok değil.

Asi, Çemberimde Gül Oya, Esir Kalpler ve çok sayıda 'Memleket Hikâyeleri'nde rol alan Aslıhan Güner de onlardan biri. Güner, Samanyolu'nda bu akşam ekrana gelecek olan 'Şefkat Tepe'de rol gereği dağ bayır dolaşıyor. Dizide Leyla karakterini oynayan Güner, "Ben dağa, taşa alışkınım. Sivaslıyım, her yaz birkaç ay köye gidiyorum. Koyun bile otlattığım oldu." diyor.

Güner'in diziye girişi de ani olmuş. Ama senaryoyu okumadan da karar vermemiş: "Şefkat Tepe'nin senaryosunu ilk okuduğumda çok beğendim. Ortada bir hikâye var. Bu da diziyi daha gerçekçi yapıyor. Her karakterin kendi içinde bir hikâyesi olması da beni çok etkiledi." Leyla'nın hikâyesi oldukça ilginç. Babası yıllar önce öldürülmüş. Ama kim tarafından öldürüldüğü belli değil. Leyla biraz da babasının katillerinin peşine düşüyor dizide. Zaman zaman teröristlerin, zaman zaman da askerlerin arasına giriyor. Dizinin reytinglerinin kısa sürede yükselmesinden mutluluk duyan Güngör, dizinin esas anlatmak istediği konuyu şöyle özetliyor: "İzleyici sadece savaşı izlemeyecek burada. Arka planı çok dolu Şefkat Tepe'nin. Sadece terörist ve asker çatışması değil bu..."

Aslıhan Güner, çekimleri Konya'da devam eden dizi için teröristlerin kamp alanlarındaki yaşantıları, aldıkları eğitim hakkında pek çok şeyi kitaplardan öğrenmeye çalışıyor. Dizide rol almasını biraz da sorumluluk gibi görüyor: "Ülkenin nereden gelip nereye gittiğini bilmek lazım. Ben bir oyuncu olarak bu tür projelerde yer alarak insanlarda belli bir duyarlılık oluşturmaya çalışıyorum." Güner, bir süre önce Erol Günaydın sahnesinde tiyatro provalarına katılmış. Olmak istediklerinin başında tiyatroculuk geliyor. Sinema filmi teklifleri de alan Güner için şimdilik en önemli şey zaman....

No comments:

Post a Comment